onsdag, december 23, 2020

Dan före dopparedagen

Idag lyser solen. Man blir ju alldeles glad av det. Förbereder en Jansson till julafton och en grekisk panna till ikväll. Uppesittarkvällen.
Är klar med nästan allt, ”ska bara” åka ut till mamma med två bingolotter och en julblomma.
Har sovit dåligt igen. Vid ett-tiden väcktes vi av brandbil vid återvinningsstationen, det brummade och blåljusen lös in genom sovrumsfönstret. Jag gick ut för att se vad det var i prickigt nattlinne, lång täckjacka och gummistövlar, och det var då jag att det var brandbilen. Varför den var där vet jag inte. Efter en timme åkte den men få fick jag gå upp igen och värma vetekudden för att försöka lindra värken.
Sen sov jag till åtta i alla fall. 
Har Skype-fikat med Bästa Väninnan, det är mysigt.
Så går även denna dag, dan före dopparedagen.

1 kommentar:

  1. Kommenterade här två gånger i går. 🎄🧑🏻‍🎄🎅🏻

    SvaraRadera