onsdag, december 30, 2020

Samling

Idag ska jag samla ihop mig. För att jag behöver det. För att det här skitåret SÅKLART daskar till en ytterligare så här i den sista skälvande timmarna.
För att jag är arg, ledsen och besviken och vill skrika rakt ut i detta jävla vintermörker: ”Aaaaaaaaaaaahhhhh”. 
Eller nåt.
Så snöar det också. På tvären. Det kan inte ens snöa ordentligt utan det är sylvassa iskristaller som kommer på tvärsan och perforerar oskyddade huddelar. Finns inga lotions i världen som rår på detta. Möjligen ett pansarskydd.

Sov i gästrummet i natt p g a snarkning (inte mina) och den sängen är inte bra gör min rygg och höft. Alls. Gick och la mig på soffan istället fram på morgonen och då kom snarkaren, som inte heller kunde sova, ner och la sig i andra soffan. Vände sig, somnade och började ... snarka.

Upp till sovrummet men då var det försent. Sovtåget hade gått. Läste lite istället, tog en tidning och första artikeln:
”Så viktig är din sömn”.
I know. 

Over and out.


4 kommentarer:

  1. Hoppas 2021 blir ditt år!
    Jag har också en snarkare. Det drar igång direkt huvudet läggs på kudden. Märkligt nog säger han att jag snarkar 😴 hur är det möjligt? Jag sover ju inte?

    SvaraRadera
  2. Men vafan! Hoppas det ordnar upp sig någotsånär. Mer törs en ju inte hoppas på. Kram och Gott Nytt År, Cina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någotsånär är nog möjligt, allt annat blir bonus 🥺
      Gott nytt till dig med ⭐️

      Radera