tisdag, december 08, 2020

När någon klipper till en

Inte så drastiskt som det låter, att någon har klippt till mig. Jag tog mod till mig och gick till stans bästa frisör och är numera kortklippt igen. Så skönt.
Stol, verktyg och bord var nyspritat, frisören med visir och jag med nytvättade händer. Vid betalning spritades kortläsaren före och efter liksom mina händer. Nya rutiner. Bra rutiner för vilka smittor som helst.
Efter klipperiet åt jag lunch med Stora Systern på coronasäkertordnat kafé. Kommer det vara det nya sen? Är det slut på trängsel och köer? Inte mig emot. Det går bra att någon i sällskapet beställer vid kassan, de andra i sällskap sitter vid bordet.
Så avnjöts en ljummen chevresallad innan jobbet kallade igen.
Har svårt att koncentrera mig idag. Tänker mycket på julen, hur vi ska fira på bästa sätt och önskar att det åtminstone kommer lite snö.

Detta mörker. Detta mörker som jag verkligen påverkas av i år. I natt var det dessutom omöjligt att sova så ett par timmars vankande i vardagsrummet p g a värken gjorde ju inte precis den här tisdagen ...

Förutom att jag är fin i håret och lunchen med dottern. Solglimtar i allt svart.

Jag har köpt fler amaryllisar. Köper i omgångar så de inte ska blomma ut alla innan jul. Röda och vita. Hyacinter in masse. Njutbart!

3 kommentarer:

  1. Är Stora systern fortfarande kvar ”hemma”? Mysigt!
    Skönt att vara nyklippt. Jag blev hemmaklippt den här gången. Så otroligt skönt när det är gjort.
    Hoppas du har mindre ont idag, det är jobbigt att vanka runt på nätterna. Ibland lyckas jag somna om jag lägger mig i ett annat rum.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har åkt hem och kommit tillbaka 😀
      Tack detsamma!

      Radera
  2. Jag ska också köpa fler amaryllisar. Jag har två och de slår snart ut. Smart att köpa omlott!

    SvaraRadera