fredag, november 19, 2021

Finfin avslutning på en tjorvig vecka

Gårdagskvällens konsert med Ane Brun satt som en smäck. Lite för hög musik för mitt bästa men jag skyller på otränade öron. De har vant sig av med konserter, hög musik, stoj och glam helt enkelt. För att inte tala om trängsel. Superovant och inte helt bekvämt faktiskt, det gick inte att hålla avstånd någonstans. Tänk va, vad man anpassar sig.
Ane var fantastiskt bra och hade med sig ett superband, snygg ljussättning och så låtarna. Fem simdynor av fem möjliga!

Klockan ringde som vanligt 05:15 på fredagar och i svarta natten klev jag upp och gav mig iväg till badhuset. Slog personbästa på 1000 m (rester av konsert-yra?) och relaxade efter det i varma bassängen.
”Tack och bock för det” sa mina muskler. Det är väldigt väldigt skönt att ligga och flyta en stund i det varma vattnet, lite knä-övningar på det och jag var redo för frukosten på favoritfiket. Idag skänker de en slant av dagsförsäljning till Clownklubben, våra sjukhusclowner, för att de ska kunna fortsätta sprida glädje till äldreboende. Det ville vi så klart vara med att bidra till så förutom frukosten inhandlades jag deras übergoda hasselnötsbiskvier till lördagsfikat. Mums!

Sen jobba sig lite och ikväll hägrar soffläge och ingenting alls. Väldigt skönt.



I väntan på ….



….. Ane Brun.



När man kikar in genom fönstret på favoritfiket och ser att det står uppdukat åt oss. Man blir glad!



Osponsrade. Vi bara gillar dem!

1 kommentar:

  1. Vilket trevligt fik som gör klar er frukost innan ni kommer!
    Trängsel har jag svårt för nu. Förstår inte folk som tex bara går rakt på, man väjer väl undan!
    Så härligt med en bra konsert! Den kan du leva länge på.
    Trevlig fredag kväll!

    SvaraRadera