onsdag, november 24, 2021

Väder, sömn och massage

I vårt badrum finns ett fönster. Det vetter ut mot den lilla, lilla gatan och en dunge. Det är mest asp och björk som växer där men med inslag av gran och ek. Ett och annat rönnbärsträd kan man också skåda. En dunge där man kan ana rester från svunnen tid, husgrunder, bränt tegel och lite annat. Hur som. Från badrumsfönstret ser jag denna dunge och det är härifrån jag håller koll på vädret, soluppgångar hur det blåser. Även hur vår och höst framskrider, alla färger på träden över årstiderna. Varje morgon ger jag mig själv en stund och tittar ut, det har blivit en vana.
Även denna morgon fast jag är supertrött idag. Gick och la mig tidigt men det hjälpte inte, har vaknat många gånger och det känns som jag mest legat i dvala. Lång dags färd idag innan det blir kväll igen ….

Jag ska på massage idag. Det ser jag fram emot då det just nu känns som jag har betong i axlar och skulderbladen. Om massören lyckas lösa upp det kommer jag känna mig lättad, det är då ett som är säkert.
Nu på cykeln mot jobbet. Inte lika krispigt idag. Plusgrader minsann, hela tre stycken. 






1 kommentar:

  1. Fin utsikt från badrummet.
    Massage låter skönt. Hoppas det hjälper.
    Jag är också seg idag, låg vaken till framåt fyra. Ska och prata jobb vid 16, så jag får försöka hålla mig vid liv tills efter det😬

    SvaraRadera