måndag, november 22, 2021

Krispigt

Det är minsann krispiga morgnar nu. -6 grader i morse, yllebyxor på. Definitivt mössa under hjälmen.
Jobbade. Det skaver lite på jobbet. Känns som det alltid är skav någonstans, funkar det på jobbet tjorvar det på hemmaplan och vice versa.
Ska det va’ så??
Jag önskar mig skavsårsfritt en dag eller två. Eller så är jag i någon förtida 60-årskris. Om man nu krisar när man fyller 60. Det är ju dessutom långt till dess fast mindre än ett år. Mindre än två månader till 2022. 
Ja, så håller jag på.
Tills jag åker till ridskolan. Där skaver det aldrig, det är bara skönt och trevligt. Det går inte alltid bra men där gör det inget, det är bara så det är.
Nu en kopp te och sen i säng. Tröttmössan är på.

1 kommentar:

  1. Vi hade tre minus, så sex plus i sjön var plötsligt varmt!
    Härmed beställer jag en skavfri framtid för både dig och mig!

    SvaraRadera