måndag, januari 03, 2022

Bakom kulisserna

Idag har jag varit medföljare och tillbringat dagen på sjukhus iförd munskydd, tålamod och en bra känsla av att det äntligen händer något. 
I en paus mitt på dagen hängde jag med syrran i min systersons lägenhet, vi drack kaffe, plundrade ännu en Alladin-ask i väntan på att åka tillbaka till sjukhuset.
Det är skönt att hänga med syrran och roligt att träffa systersonen som sen kom hem från jobbet och hittade sin mamma och moster i varsin ände av soffan.
Var han förvånad?
Inte särskilt. Vi dyker upp på de mest oväntade ställen, ofta i par. 

Nu är jag hemma igen. Det är lite lättare att andas idag, en anings aning. Tänker vara en soffpotatis resten av kvällen, inlindad i en filt med katt på magen. Önskar bara att vi hade haft en öppen spis att elda i, det hade passat bra denna mycket regniga och ruggiga måndagskväll. En öppen spis står verkligen på min önskelista men inte överst på Hjärtats. Till förra julen kompromissade vi och inhandlade en gasolkamin till uterummet. Problemet är ju att jag inte är så mycket i uterummet som jag egentligen vill. Hmpf. Det kan jag ju fundera över här i min soffa, varför det är så.



Kompromissen.



Drömmen. En riktig kamin. Inte nödvändigtvis med en tupp uppepå men om det tjatas så …

1 kommentar:

  1. Här är det tvärtom. Maken vill ha öppen spis. Jag tycker inte det finns plats. Men man kan ha typ en sådan som ni har i uterummet inne också.
    Skönt att det händer grejor med vården. Hoppas det blir bra och går fort mellan beslut och handling.
    Lite nyfiken hur din syster ser ut. Du liknar din mamma, undrar om hon också gör det?
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera