söndag, januari 09, 2022

När det går en propp

I skymningen försvann strömmen i halva Rosa huset. Den del där vardagsrummet med tv.n är bland annat. I köket lurade jag kvickt ut vilken kontakt som fungerade och jag fick mig en kopp kaffe. Tända ljus, i soffan under en filt med en kopp kaffe, katten på magen. Ingen tv. Lovely. 
Ja. Hjärtat försöker lura ut vad som är fel, något med nån fas eller så. Det hjälper inte att byta propp.
Även min egen propp har gått. Noll ork, noll motivation och jag är bara ledsen.
Kände mig inte helt kurant i morse så törs inte hälsa på mamma heller. Pcr-test bokat i morgon. 

Lite guldskimmer har det ändå varit i helgen: bebis sov över från fredag till lördag. Så makalöst mysigt att hänga med henne, leka, gosa, gå barnvagnspromenad och bara vara. Behövde det.

Bus på filten


Läsa  äta bok …. 


Bästa!



Tända ljus i strömlöst hus.

1 kommentar:

  1. Det gjorde så här för ganska exakt ett år sedan. Felet satt i elskåpet ute i källartrappan. Hoppas det löser sig snabbt. Bra att få till kaffet tycker jag!
    Vilket mys med bebis-övernattning!
    Ta det riktigt lugnt ikväll!

    SvaraRadera