söndag, januari 02, 2022

När en provar lite nytt

När jag känner mig nere, orolig och lite rastlös, lagar jag mat eller bakar. Ibland. Men det får mig på gott humör, tiden går och jag blir trött. Skönt trött. Och nöjd.
Idag har jag provat att göra saffranspannkaka. Rediga gotlänningar går väl ner i spagat för jag gjorde en enkel variant på färdig risgrynsgröt. Inte har jag några salmbär heller som traditionen bjuder men väl egen hjotronssylt och vispad grädde till.
Av bara farten gjorde jag även egen müsli, köttgryta med ris till och lax i ugn. Antar att antalet skapelser jag dänger fram speglar graden av oro. Ett säkert mått. Några middagar är i alla fall säkrade. Vips hade solen gått ner och promenaden blev i skymning denna första januarisöndag.




1 kommentar:

  1. Då hoppas jag att du inte har många gotländska följare😉
    Huvudsaken det blev gott tänker jag. Bra med lite färdiga middagar!
    Glad söndagseftermiddag!

    SvaraRadera