torsdag, januari 13, 2022

Trean och rosa skimmer

Gårdagens plan höll och jag var nog inte hemma förrän vid 22-tiden. Hade svårt att somna sedan, det är mycket som snurrar runt i huvudet och jag hade en förskräcklig värk i armen och under en fot. Jag tog ju dos tre på kvällen och jag vet ju att man kan få ont i armen men en fot? Hur som. Så småningom somnade jag ju och vaknade upp till en gråmulen dag, värk i hela kroppen och det känns som jag ska bli sjuk. Biverkningar av sprutan såklart och jag hoppas det vara håller i sig idag.
Hjärtat har farit till Göteborg igen på lite hobby-knäck. Det finns hur mycket ljudmanicklar som helst att greja med till olika bilar. Det är faktiskt skönt att vara solo i huset ett slag.

Rätt som jag satt och jobbade tittade jag upp och såg hur det lyste rosa genom ytterdörren. Jag gick ut på varannan och hela himlen sprakade i fina färger åt det rosa hållet. Stod en lång stund och bara begrundade skådespelet. Så fint!


Från kökssoffan där jag satt och skrev såg jag det rosa genom ytterdörrens fönster.






2 kommentarer: