onsdag, januari 12, 2022

En plan

Planen idag är att 

  • Jobba
  • Laga en taccopaj på lunchen
  • Vaccinera mig dos tre 17.32 (väldigt precisa tider!) 
  • Handla åt mamma
  • Leverera kudde, paj och handlingsgrejor till mamsen och Herr L.
Skulle säkert kunna trycka in ett par grejer till men jag hejdar mig friskt. 
Har för övrigt kunnat delegera ett par arbetsuppgifter idag till mottagande kollega. Uppgifter jag ärvt för sisådär två år sedan som jag ”bara ska göra tills vi hittar någon annan”. Någon annan har ÄNTLIGEN dykt upp. Mycket efterlängtat och jag kan släppa det. Skönt.

Jag jular även av hemma. Att jula av tar en stund för mig, jag samlar ihop allt och ställer på matrumsbordet tills andan faller på att jag tar in kartongerna från uthuset och kan packa ned det. Det kan ta sin lilla tid. Det är den där ”andan” …



Juluppsamling pågår.

1 kommentar:

  1. Huvudsaken man plockar ihop julsakerna tycker jag! Sen får de ställas undan vid tillfälle.
    Bra att du äntligen hittat någon som kan ta över vissa uppgifter.
    Tacopaj är så himla gott 🤓
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera