fredag, januari 14, 2022

En ledig dag

Pensionärsfredag. En ledig dag, också en blåsig dag. Har vaknat flera gånger inatt av blåsten, fick stänga ventilationen på sovrumsfönstret och det blev lättare att somna om.
Jag ”borde” väl ta bort julen då tjugonde Knut är passerad men det blir när det blir. Drar ur en stjärna då och en ljusstake då, lite mjuk övergång till icke-julen. För att smyga in lite vårkänslor (som jag för övrigt inte är ngn större fan av) har jag köpt en primula som pryder köksbordet. 
Dagsplanen är att hälsa på mamma och ta med tulpaner, fika med Bästa Väninnan och besöka Lilla Systerns nya, egna frisörsalong som öppnar inom en överskådlig framtid.
En lugn fredag med andra ord. Jag har redan konstaterat att jag är i oform, har tappat rutiner, ork och initiativförmåga och är bara. Jag vet vad det beror på men det är svårt att ta sig ur det, något är tappat. Försöker se tiden an och göra det jag ”ska”, men inombords är jag så ledsen. Den där ledsenheten behöver vaggas varsamt. Varsamt. Känns som det är så vi lever just nu.



Den här raringen pryder sin plats på köksbordet. 


4 kommentarer:

  1. Va!? Har Lilla Systern skaffat egen salong? Det var inte illa☺️
    Ta det lugnt och gör saker och ting i din egen takt. Det bestämmer du själv, när och hur du gör saker!
    Jag har näthandlat. Glömde mat till idag. Smart eller inte smart?
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Hon tar kliv i världen det ”lilla” livet 😊
      Hoppas du också haft en fin fredag.

      Radera