söndag, mars 12, 2023

En bulle i ugnen

Idag har jag bakat bullar, kanelbullar. Vet faktiskt inte när jag gjorde det senast men plötsligt hade jag lust att baka. 
Jag provade ett nytt recept, kalljästa bullar, gjorde degen, bakade ut dem och så fick de jäsa i tre timmar. När de plockades ut ur ugnen penslade jag dem med sockervatten och strödde över pärlsocker. Voilà! Goda som bageribullat, tror faktiskt de är de godaste bullar jag gjort. Någonsin.
Av bara farten blev det en glutenfri sockerkaka också. Också mycket god.
Herr L och Stora Systern kom på eftermiddagsfika, vi satt ett par timmar i uterummet, där var det soligt och varmt. En mysig stund.
Igår pysslade jag med mina pelargoner, träffade barnbarnen, var ute och gick i solen och bara njöt av att vara ledig. Sen var helgen slut. Nu håller vi tummarna för att utlovad snösmocka INTE kommer hitåt, det räcker med snö nu tycker jag.





Mitt fikasällskap. Herr L brukar inte se så bister ut men kanske väldigt fikasugen? 

1 kommentar:

  1. Mums! Det lät som goda bullar i trevligt sällskap.
    Nej tack. Mer snö vill vi inte ha nu. Det räcker gott och väl!
    Hoppas du har en fin kväll! Hälsa Hjärtat!

    SvaraRadera