lördag, mars 04, 2023

En liten sak

I två dagar har jag försökt installera en tv mini hub. Den må vara liten men det var inte så #}}<* enkelt som hub-leverantören påstod.
Först blev jag misstänksam när jag fick avisering om att beställd hårdvara var på väg till mig, jag hade inte beställt något. Jag lät det vara.
Postnord kan vara rätt så envisa så efter femtielfte påminnelsen ringde jag Tele2 och undrade vad som stod på?!?
”Vi har skickat mail till dig att din gamla Tivobox kommer sluta fungera så därför har vi skickat nya grejer till dig”.
Hoppla hej, någon läser mail dåligt. Jag hittade mailet bland ett par hundra andra mail, 99,9 % reklam och åkte och hämtade den nya manicken.
I följebrevet stod det hur jag skulle göra och framförallt hur ENKELT det var att koppla in.
Not.
Och då är jag, ähum, faktiskt ganska teknikorienterad när det gäller diverse apparater som ska kopplas hit och dit. Men denna lilla minimojäng gick jag bet på.
När så Hjärtat uppenbarade sig och undrade om jag var klar snart gick den berömda proppen.
Nej, jag var inte klar och struntade i det. Jag gick och la mig istället.
Igår när jag kom hem från jobbet tog jag nya tag. Det fungerade inte då heller och jag ringde supporten.
Kanske de inte hade fixat med någon liten signal?
Hur som. Det löste sig och Hjärtat vågade sig in i vardagsrummet. 
Tv-bilden är bättre med den nya lilla mojäng och när jag trasslat en timma till fick jag till det med högtalarljudet också, himla synd egentligen för det är Formel1 hela eftermiddagen och det ljudet …..
Varsågod sa jag till Hjärtat, räckte över fjärrkontrollen och drog på långpromenad. Utan ljud i öronen, den här damen behövde kyla ned en överstressad hjärna.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat ändå. Här är det jag som får försöka mig på diverse installationer. Med olika resultat.
    Hoppas du får en bättre söndag! Eval8

    SvaraRadera