lördag, mars 18, 2023

En samlare

Efter en intensiv vecka känns det verkligen skönt med helg. Jag har inga planer förutom att Hjärtat bjudit mig på bio i morgon kväll, vi ska se Avatar, den nya. Den är väl inte så ny längre och inte min förstahandsval av film men först på Hjärtats lista. Jag hänger på. Det är dessutom vansinnigt läge sedan jag var på bio, det blir väl ett besök per år ungefär. Lite synd när jag tänker efter, jag tycker det är rätt mysigt att gå på bio.

På jobbet har jag utmanat mig ordentligt i veckan. I tisdags anordnade vi visning av ett nytt journalsystem på sjukhuset och jag var med och fixade med montern utanför, såg till att allt fungerade för talarna, att alla fick kaffe och lunch, samlade ihop frågor och minglade runt. Från tidig morgon till kvällen. Kul men jag var helt slut efteråt. Att mingla bland okända är för det första inte det jag räcker upp handen först för. Jag gillar bättre att verka i bakgrunden. Men men. Det ingår i jobbet så det är bara att kasta sig ut. 
På morgonen fick jag hjälp av kollega och supporttekniker att forsla grejer och dataskärmar från vårt kontor till stora konferensrummet på sjukhuset. Vi körde allt på vagnar i kulvertarna och allt flöt på bra.
I veckan som kommer ska jag på mitt första intervju-uppdrag och har bestämt att jag inte ska noja över det förrän i morgon kväll. Efter bion. Helst inte alls men hallå, jag känner mig själv. Att bli nervös och orolig, alltid. I varierande grad.

Men vad har jag då samlat på???
Guldstunder. De där jag ger mig själv. 
  • En ridlektion där allt klaffade och jag fick lite självförtroende.
  • Visningen. Allt gick bra och fungerade. Det jag ger mig själv därifrån är kredd. Att det jag bidrog med gjorde jag bra. Och övervann mingel-fobin.
  • En timmes klangmeditation tillsammans med några kollegor med efterföljande te-stund. 
  • Några stunder med Minstabarnbarnet, att läsa bok, knapra Mariekex och få varmaste kramarna. Bäst.
  • Stickningen. Stickar en babyfilt och det är verkligen avkopplande att sätta sig och sticka några varv. 
  • En yogatimme tillsammans med Store Bror ute vid ridcentret. Sex damer och en Store Bror. Han hämtade mig och det är så mysigt att ha de där stunderna. Han är inte den babbligaste byttan i skåpet men det gör inget. Vi är. 
  • Simningen igår morse, sällskapet, frukosten, sitter som en smäck. 
  • En timmes klipptid hos Lilla Systern igår.
Det är skönt att summera guldstunderna. Det där andra tjafset, det som inte alltid flyter vet man ju ändå. Det behöver inte upprepas. 










05.50 i fredags morse var det så här fint. Magiskt.


2 kommentarer:

  1. Guldstunder är bra att samla på. Vi passar B8, han har aldrig lämnats någon kväll än. Men han sover iaf och hittills har allt gått bra. De kommer nog hem vid 21 sa de. Kram Eval8

    SvaraRadera
  2. så bra att skriva upp guldstunder! Ska jag kanske försöka göra. Eller iaf komma ihåg med mina tacksamhetssaker på kvällarna.

    SvaraRadera