söndag, mars 05, 2023

Inte så många knop och en syster yster

Idag har jag gjort… ingenting. Kollade på Vasaloppet, drack kaffe och stickade. I timmar. Åt rester till lunch. Åkte sen och hälsade på min syster som ramlat, brutit foten, opererats och nu ligger hemma på soffan med benet högt och i gips. Rosa gips efter önskemål från barnbarnen.
Vi hade en mysig stund, kaffe, babbel och skratt. Jag förärade henne med en tulpanbukett, åh, vad jag gillar tulpaner, köpte en bukett till mig själv också.
Under våra timmar hann snöovädret dra in och jag åkte sakta hem i yrsnö. Vintern vägrar släppa taget.
Nu har jag packat väskan inför morgondagen, jobbdatorn, träningsväskan och matlåda i kylskåpet = riggad för en ny vecka.
Jo. Jag fick ett ovanligt samtal idag:
”Hej mamma, vill du följa med och bada”???
Det var Största Systern som tagit sig modet till ett vinterdopp i nyöppnad vak.
Men jag fick passa på den, besöket till Syster Yster var bestämt och inte ens ett bad drar mig från min lillasyster. 
De unga damerna badade och doppet förevigades. Jag hänger på en annan gång. Man kan inte hinna allt.




1 kommentar:

  1. Synd att badet kolliderade med systertiden. Men man kan inte vara på två ställen samtidigt.
    Här gick bilen sönder, jag som lovat hälsa på Mellan och B8 i veckan 😔
    Eval8

    SvaraRadera