tisdag, mars 21, 2023

Korkad

Idag har jag jobbat hemma, skönt att varva lite. Sitter vid fönstret och ser hur många det är som promenerar förbi ute på gatan mitt på dagen. Ser skönt ut.
Vi har ju Hello Fresh matkasse och idag hade vi en pastarätt kvar att göra, jag fixade lunch.
Jag brukar byta ut pastan mot glutenfri variant men idag hade vi ingen hemma. ”Någon” hade glömt att handla det. 
”Äsch” tänkte jag och kokade kassens spagetti. Mycket god sås till, bacon, körsbärstomater, zucchini, tomatpuré och kryddor, klart på 20 minuter. Perfecto. Det var verkligen jättegott. 
Och jättedumt (eftersom jag slarvade lite även i helgen).
Jag har nu bokat av kvällens vattengympa-pass för att inte riskera att göra bubbelpool för alla andra deltagare och ägnar resten av kvällen åt att lugna en glutenkänslig mage. Det är lite av ”jag lovar och svär ….” här just nu.
Skyll mig själv. 
Over and out.

1 kommentar:

  1. Ibland är man inte helt snäll mot sig själv. Tur det åtminstone var gott i stunden!
    Sov gott 😴 Eval8

    SvaraRadera