fredag, mars 10, 2023

Ledig fredag

Idag är jag ledig, mycket skönt. Veckan har varit intensiv och jag är väldigt trött i huvudet.
I tisdags körde jag hem från Katrineholm i snösmockeväder, glashalt, inte så bra sikt men jag tog det lugnt.
Jobbade hemma i onsdags och på kvällen ringde Lilla N och ville komma. Det fick han så gärna och det var premiär för egenpromenad till mormor. Vi fick en mysig kväll tillsammans och så roligt att han vill komma. Kanske är det den stående menyn pannkakor och våfflor som lockar???
Igår kom snön hit. Ett tjockt, tjockt fluffigt snötäcke bäddade in oss och det blev till att pulsa i snön efter jobbet. Var sen på äventyr med sonen, en yoga-klass. Det var kul och skönt, om än något otippat, när jag fick frågan kunde jag inte säga nej!
Väl hemma igen sopade jag undan all snö på gårdsplanen med …. sopkvasten. Snöskyffeln var puts väck, hittades dock av sambon när det var tre kvm kvar att skotta. Nåja. Jag såg det som ett träningspass, annars hade jag blivit på dåligt humör. Det är det värsta jag vet att pulsa i snö till bilen. Det blir bara blött och eländigt. En ren njutning att gå till bilen i morse, förvisso supertidigt eftersom jag skulle simma men ändå. Inget pulsande!
Nu är jag hemma igen och pausar lite innan städning. SEN infinner sig helgfriden. Hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Det är roligt när barnbarn vill komma 😊 vi är på väg till Mellan och B8, det ska bli mysigt.
    Hoppas detta var sista snön! Trevlig helg 🥰 Eval8

    SvaraRadera