torsdag, juli 22, 2021

Dagens höjdpunkt

Även denna torsdag har tillbringats på en badstrand, Läppe-badet. Det är sex mil dit enkel väg, egentligen tycker jag att det är för långt för att bada men nu var det mannens önskan och jag hängde på. Han har för övrigt blivit en riktig badpojke denna sommar, har aldrig sett honom bada så mycket. 
Nåväl. Off vi for. Men först. Skulle köksavloppet rensas …. Typiskt. Särskilt som det osat skunk superlänge och det har stått på att-göra-listan, oklart bara vems lista. Idag bestämde sig mannen för att bocka av den lilla detaljen.
Jag, den packade badväskan och picnic-korgen väntade på verandatrappan så länge. Så.Länge. Så länge att jag tänkte att den aviserade utflykten frusit inne men nej då. Den var bara lite fördröjd. 
När vi kom fram var det inte bara vi där, så klart. Men förutom övriga badgäster pågick ett ungdomsläger med ett par hundra barn och ungdomar. Vi kryssade fram till stranden mellan tält, barn och bara en gång gick vi fel och befann oss helt plötsligt på en beachvolleyboll-plan. Mitt i en match. Nåväl. Domaren hade ju visselpipa så matchen kunde stoppas och vi kom av planen. Som hämtat ur en Sällskapsresan-film, scen 118: ”Äldre förvirrat par stör viktig match”. Jojo. Man vet att förlusta sig.
Det var alldeles ljuvligt att doppa sig efter den förmiddagen.
När vi kom hem slocknade jag i hammocken. SOM jag sover denna semester, jämt, överallt. Jag väcktes av mobilen, Bästa Väninnan FaceTimade och hade Stora Systern bredvid sig, de satt och åt middag på väninnans baksida. Så glad jag blev. Dagens höjdpunkt, vi pratade en stund, skrattade och det var så mysigt. Känns skönt att dottern har sin gudmor nära och att de umgås.
Nu en serie på tv.n. Om jag inte somnar förstås.



Utsikt från restaurangen där vi åt lunchmiddag.



Dagens badutsikt över Hjälmaren. Njutbart.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ändå. Och ingen skunkdoft vid hemkomsten.
    Så långt har vi hemifrån till havsbad och jag fixar ju inte riktigt sjöbad…
    Vi kom aldrig till stranden igår, får se hur det blir idag. Marknaden drar igång. I tio dagar😫

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket skönt att slippa den lukten …
      Tänk va, marknad i tio dagar, det är skillnad det men roligt ändå att det händer.

      Radera