tisdag, juli 20, 2021

Hemma igen

Vi kom hem sent igår kväll efter en avstickare till Sävsjö och Vrigstad på vägen hem från Göteborg. Det var rätt skönt att rulla in på gården till det Lilla Rosa huset efter en vecka på vift. 
Packade upp det mesta, körde igång en tvättmaskin, vattnade tomaterna sen somnade jag utan vaggvisor.

Sov länge idag, mina leder bråkar så det får bli ett mitt-på-dagen-bad istället för morgonbadet. Efter gräsklippningen, tvätt och dammrensning. Tjoff, så är jag tillbaka i verkligheten. Katten är sur som alltid när vi varit borta, det tar ett tag innan hon tinar upp men kom kom allra nådigast in för att äta lite men att bli kliad, nope. Inte än. 
Plockade hallon, smultron, röda och svarta vinbär och krusbär till morgonyoughurten, så gott. 

Tre veckors semester kvar. Jag har råddat två av dessa. Nu tar jag semester på riktigt. Over and out. 



Gjorde ett besök på Trädgårdsföreningen i Göteborg. Vilken pärla, vilken oas. Strosade runt i timmar.



Fint överallt.



Sista kvällen i Göteborg bjöd på magisk solnedgång.



På vägen hem. Norra Ljunga kyrka där mormor och morfar ligger begravda. 



Avstickare nr 2. Vrigstad kyrka. Här ligger farmor och farfar, pappa och hans bröder. När jag stannar här blir jag alltid ledsen men det är ju inte farligt att bli ledsen. Det är bara så mycket som är så sorgligt och här orkar jag inte låtsas om något annat än det som är. Pappa och jag har långa samtal här, de andra är tysta och lyssnar. 



Och så det viktigaste av allt: att stå barfota i en småländsk skog, borra ned tårna i mossan och bara suga åt mig kraft. Att ladda batteriet på riktigt.

2 kommentarer:

  1. Er semester låter skön! I Sävsjö köpte vi vår bil. Det är enda gången jag varit i Sävsjö.
    Ha nu fina veckor framöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bodde där till två-årsåldern, sen blev det Sörmland men varje sommar var vi tillbaka.

      Radera