fredag, juli 02, 2021

Barnbarnsyra och poolhäng

Igår cyklade jag ned till Största Systern efter frukost. Bebis hade varit vaken nästan hela natten så det var en trött mamma i soffan. Jag tog den lilla, bytte blöja och så gosade hon och jag med Lilla N i soffan.
Efter nån timme var det dags för bebis att sova, vi tog på kläder som Lilla N valde och så la jag henne i vagnen. Det tog tre minuter för henne att somna och efter att ha röjt av köket och plockat undan, cyklade Lilla N och jag hem till Rosa huset. Sen hängde vi hela eftermiddagen, vi gjorde pannkakor, rensade dammen och åkte ut till min mamma. Herr L blev glad över att träffa Lilla N, han orkade sitta med och fika en stund. Vi åt jordgubbar och lekte tafatt bland deras äppelträd. 5000 kvm tomt är stort att springa omkring på, kul var det.

Idag skiner solen allt den orkar och det var varmt och skönt redan 6.30 i morse när jag åkte till badhuset. Simkompisen mötte upp och vi simmade lite längre än vi brukar, åt frukost lite längre och bara njöt av att fredagsmyset rullade igång denna semesterfredag. 
Resten av dagen då? Absolut nada och inget förutom att vattna tomater, gräva ned blomster jag fick från mamma går och lyssna på sommarprat i P1. Kanske bada lite ikväll igen i vår sjö.



”Esther”, simkompisen.



Lilla N vid dammen



Sommarfika hos mamma.

2 kommentarer:

  1. Snacka om kvalitetstid 😍
    Jag har hämtat B1 och B3 i eftermiddag. De ska vara här till söndagkväll.

    SvaraRadera