fredag, juli 09, 2021

Under ett äppelträd

Efter morgonbadet igår tillbringades dagen i stort sett under äppelträdet. Stora Systern med familj kom på frukost och jag introducerade bebisen till att ligga och titta upp i äppelträdet. Hon nöjde sig en lång stund sen var det roligare i mormors famn.
Även lunchen, melonsallad, intogs i skuggan under äppelträdet. Efter lite trädgårdspyssel aviserade mamma till min stora förvåning men till glädje, att hon och Herr L var på väg efter ett läkarbesök. Som ytterligare strössel på sommaren kom även min syster med den härliga valpen Walter. 
Så satt vi där i timmar, pratade, skrattade och det var mysigt att umgås.  På kvällen blev jag bjuden på mat hemma hos Största Systern, en skön avslutning.
Somnade med vissheten att familjen betyder SÅ mycket, att med dem är jag trygg och vågar visa mig svag, de bara är och bär när man behöver. 

Idag är en annan dag. Idag ska jag paddla bräda med några av kidsen och svärsonen så jag hoppade över morgonbadet. Det är mulet men varmt. Och fredag. 



Under äppelträdet.

1 kommentar:

  1. Äppleträd ska man vara rädd om! Kul att dagen blev så bra 😊
    Idag bär det av. Fem veckor att bara vara🥰

    SvaraRadera