torsdag, juli 15, 2021

Paddla, bada och så en glass

Dagarna här på Draget går sin gilla gång. Uppstigning, morgonbad och så frukost utomhus. På Draget äter man alltid utomhus förutom när det ösregnar. Mulet, regn i luften, duggregn och så, utomhus annars i alla väder.
Igår åkte vi på en liten utflykt, sen paddlade jag bräda på kvällen och gick en kvällspromenad i omgivningarna. Efter frukosten idag gav jag mig iväg ut igen, det är så himla roligt. Idag var jag modigare och gav mig iväg en bra bit, paddlade nära klippor och skär, förundrades över att vattnet är så klart och studerade undervattensväxtligheten. Efter två timmar blev jag hungrig och paddlade tillbaka till stranden. Där stod väninnans särbo så lägligt och hjälpte mig tillbaka till stugan med alla grejer. En dusch och lite mat på det och nu häng i skuggan i trädgården. Att sitta i skuggan är det enda tänkbara, vi läser lite, löser nåt korsord, sudoku, nån sover en stund, det är kaffe, vatten, glass och syltkakor om vartannat. Avkopplande på hög nivå. Älskar’t!



Från kvällspromenaden igår.



Trädgårdshäng i skuggan. 

4 kommentarer: