lördag, juli 10, 2021

Välkommet regn

Paddlade bräda igår med två av flickorna, svärsonen och bebis var med. Bebis var så klart på stranden hela tiden. Det var roligt och om jag nu bara får till snitsen med pumpen, det går tungt på slutet, så blir allt superbra. Nästa vecka åker vi till Västkusten ett par dagar, brädan får följa med dit. Där bor vi 100 meter från havet så jag behöver inte pumpa bräda varje dag. Det blir kul. 
Började även ansa vår enorma syrenbuske. Det tar emot men är nödvändigt, den brer ut sig mot dammen och är på väg att bli gigantisk. Gäller dock att vara taktisk då den, tillsammans med äppelträdet, är vårt bästa skuggställe på tomten. Jag började med sidan mot just dammen och garaget, rätt så skönt faktiskt att gå loss med såg, häcksax och sekatör. Det växer ju upp igen …. Eller så ska jag stamma upp den, så att det blir mer som ett träd. Tål att tänka på. 
Fredagen avslutade jag med att titta på Top Gun. Från 1986. En himla massa år sedan och jag har väl sett filmen otaliga gånger, blev allt lite nostalgisk. 

När vi skulle sova ösregnade det. Vi är kattvakter och det lilla livet Elli tyckte det var otäckt, regnet hördes ganska väl in från uterummet så hon fick sova med oss. Hon trampade runt i sängen ett slag, sen sov hon på mina ben hela natten. Hjärtat känner av sin allergi idag men det finns ju piller för sånt. Katten är lugn och glad.

Solen börjar titta fram igen, vilken supersommar vi har. Även om det är mulet emellanåt är det varmt och skönt och regn, ja, det behövs ju. Inget på agendan för idag förutom att skjutsa Stora Systern en sväng. Och så lyssna på Sommar förstås, gungandes i hammocken.



Det är kul att paddla bräda. 



Elli, som vi kattvaktar, får vara ute i koppel. Martini, huskatten, är supersur och ville inte vara med på bild.


3 kommentarer:

  1. Det är astungt att pumpa upp brädan! Jag har köpt en elektrisk pump, testade den igår för första gången. Den förde ett himla liv så i det här lyhörda huset kan jag bara pumpa upp brädan på normala tider, när folk redan är vakna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev förvånad över hur tungt det var! Aha! Funderade på det faktiskt, ngn annan sorts pump. Kom ju fram till att jag inte kan ha svärsonen med mig jämt …

      Radera
  2. Jag skulle aldrig våga mig ut på en sådan bräda. Skuggplats får man vara rädd om. Vi har vår spruckna björk, den skulle behöva fällas, men vi får prova att kapa topparna. Det är gjort tidigare.
    Tar vi ner den har vi aldrig skugga på uteplatsen.
    Hoppas ni får fina dagar på västkusten!

    SvaraRadera