måndag, juni 21, 2021

Ett oväder drog förbi

Inatt vaknade vi när ett åskoväder drog förbi. Eller, Hjärtat väckte mig och frågade om jag såg blixtarna. Eeeh, nej, det gjorde jag inte eftersom jag sov. Men eftersom jag vaknade och trodde att han blinkade med lyset förstod jag: jag såg blixtarna.
Som det blixtrade sen, oupphörligt, det var ljust som på dagen emellanåt och åskan dundrade så det skallrade i rutorna och det kändes i stengrunden.
Vi höll oss på bottenvåningen tills det värsta dragit förbi, sen gick jag och la mig igen. I morse vaknade jag till soligt och varmt väder så cykelturen till badet gick lätt. Satt på bryggan och torkade en stund efter badet och tog in solen, vattnets kluckande och fågelkvitter. 
Fyra dagar kvar att jobba, ser  målsnöret nu!





1 kommentar:

  1. Önskar det hade åskat här också. Hade 28 grader i sovrummet, trots öppet rakt igenom och två fläktar igång.
    Idag regnar det däremot, hoppas nu det kommer rejält så det blir lite friskare luft.
    Fyra dagar, det är inte mycket!

    SvaraRadera