torsdag, juni 10, 2021

Handbroms i

Så haver moi tagit i lite för hårt någonstans på vägen. Att städa badrummet 22.00? Fixa uterummet 21.15 en annan kväll? Att jag aldrig lär mig. Det var ju så kul ....  så.
Vi har i alla fall ett rent hus, ett städat uterum, en ansad trädgård OCH ett gäng strukna dukar. Jag veeeeet. Helt puckat. Jag borde gått och lagt mig vid 22-rycket. Det finns inget kring det som jag inte vet men har man nu en inre motor som då och då går i spinn så är det inte så lätt. Faktiskt. Jag måste vara på tå jämt, nu släppte jag taget och vips for jag iväg. Nu rast, vila. 
I kväll kommer Stora Systern hem, vi ska fira kandidatexamen i Global utveckling. Det var planerat till lördag men p g a väderutsikterna har vi ändrat om oss till söndag. I morgon är jag ledig, ska simma i arla morgon och resten av helgen skrota runt. Till söndag då. Men vi tar det fint och nätt, fika i trädgården och plenty med rabarberpaj och jordgubbar. Easy peasy.
Lite bebisgos tänker jag unna mig. Det är lugnande.



Att skrota runt här är skönt.

1 kommentar:

  1. Det är lätt att ryckas med även om man vet man inte borde.
    Grattiskrama henne från oss!

    SvaraRadera