fredag, juni 11, 2021

Fredagsmys

Fredagsmyset startade redan igår kväll när jag och Stora Systern gick till Största Systern för bebisgos. Bebis sov i min famn, en liten stund på soffan och sen i Stora Systerns famn. Vid tio-rycket var jag tvungen att sluta mig från gos och mys eftersom jag skulle simma idag. Tidigt.
Klockan 06.00 var vi ganska många som stod i kö för att komma in i badhuset och det var så skönt att glida ned i bassängen igen. Äntligen. Sex månader sedan sist. Det kändes lite ringrostigt men alldeles härligt och efter tusen simmade metrar blev det frukost på favvis-kondiset. Blev glad av denna fredagsstart. 
Har hängt i trädgården, pratat med Försäkringskassan angående ett beslut rörande sonen och blev för en gångs skull inte ens upprörd. Insatt och saklig handläggare som lyssnade, noterade och läste upp underlag till beslut. Blev nästan paff så bra det gick. Kunde sedan ringa och lugna sonen som satt på sitt håll och var så nervös och stressad. Jag förstod att det var något för efter min runda i trädgården hade jag sju missade samtal från sonen, tre sms och ungefär lika mycket hade Stora Systern. Panik i lägret som sedan kunde stävjas. Sen blev jag trött!
Handla mat och en runda till apoteket står på agendan sedan räcker det för idag. Rast, vila. Beacause I’m worth it!

2 kommentarer:

  1. Så skönt! Både morgonsimmet och en bra handläggare! Tänk så mycket lugnare det varit om man var van vid trevligt bemötande från nämnda instans!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att höra att FK kan lyssna! Och fattar att du blev trött. Alfred pratade med soc i en timme i fredags. Eller de var nog soc som pratade, antar jag haha. Vet ej utfallet ännu.

    SvaraRadera