tisdag, juni 08, 2021

Kyligt sa Bill. Skönt sa Bull.

Vi har AC i det lilla Rosa huset. Det är inte på min begäran utan på Hjärtats som alltid haft AC i sina hus
”Det är så skönt”.
Det är det inte.
Det är kallt.
19-20 grader. Det blir kallt när man sitter och jobbar.
Kofta, mysbyxor och varma sockar på.
”Det är SÅ skönt”.
Det är det inte alls.
”Jor’å” säger Hjärtat som är ledig och tillbringar större delen av dagen utomhus. 
”För det är ju så fint väder”!!!!
Vi är inte kontanta om detta just nu. Jag hatar att frysa, vill ha öppen dörr och gardinfladder, se rakt ut i ”somraren” och ha det, somrigt.
Jag vill inte bo i ett kylskåp, igenbommade dörrar och fönster, det är inte trevligt. Förutom när man ska sova. Då kan jag ju sjunga ACns lov, i smyg. 




4 kommentarer:

  1. Det räcker väl ni har igång den på natten. Och kanske lite på kvällen när det brukar vara hemskt varmt inomhus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det som är grejen med ac har jag fått lära mig, att ha jämn temperatur hela tiden. Då jobbar aggregatet mindre, håller längre och blir mer ekonomiskt. Jag förstår grejen men. Fryser! 😊

      Radera
    2. Aha. Alltid lär man sig något nytt. Du får öka gradantalet i smyg då😉

      Radera
  2. Samma diskussioner hos oss :-) En tycker det är skönt, den andra fryser, dvs moi.

    SvaraRadera