lördag, mars 06, 2021

Brusa högre lilla å ....

I morse lyssnade jag på Melodikrysset och hörde ”Brusa högre lilla å” av och med Björn Json Lind.
Svosch, så åkte jag minnesraket till en konsertdag i Sundbyholms slottspark, juni 1989. Rhapsody in rock med bl a just Björn Json Lind och Janne Schaffer. Stor gräsmatta, jag, dåvarande maken, syrran, svågern, några kompisar. Barnvakt. Solsken, feststämning, jag hade bakat rulltårtebakelser med jordgubbar på för syrran fyllde år, bubbel i glasen, blå himmel. 
Så spelades just låten ”Brusa ......” och jag låg på rygg i gräset och tittade upp i himlen. Svalor pilade och precis då var jag lyckligast i världen. En guldstund som jag minns än. 
Dit slungades jag idag. Sen kom jag tillbaka till idag, nästan  32 år senare och städade badrummet. Utan musik. 

1 kommentar:

  1. Guldstunder är fint att minnas. Det är just dem man ska bevara!

    SvaraRadera