torsdag, mars 18, 2021

Inte den trevligaste bönan i påsen

Denna morgon startade med tidig uppstigning och möte med simkompisen i stan klockan 07.00. Badhuset är ju stängt så vi börjar med en ny rutin: morgonpromenad med efterföljande frukost istället. 
Himla mysigt och sen hem till kontoret för jobb.

Under dagens första möte blev jag på dåligt humör p g a frustration över en jobbgrej och lyckades inte hålla masken. Det blev, kan man säga, lite dålig stämning.
Jag får alltid dåligt samvete av sånt och slår ganska hårt på mig själv efteråt. Varför sa jag si, varför sa jag så och så vidare i all oändlighet.
Kunde jag gjort annorlunda? Ja. Jag borde ha sagt ifrån tidigare, utan att låta som Häxan Surtant. En lärdom.
Alla dessa lärdomar .....

I morgon är jag i alla fall ledig och ska njuta av fynden jag gjorde i antikaffärerna igår, en zinkbalja som ska få agera köksträdgård med kryddor och en bänk. På bänken ska det stå lerkrukor med pelargoner på. Rosa, sån är planen. Roligheter att se fram emot!



Bänk och balja. Man får tänka sig växtligheten ....





1 kommentar:

  1. Du hittade det du sökte! Vad fint!
    Häxan Surtant blir vi väl alla då och då. Men kul är det inte.
    I morgon är det iaf fredag 🤗

    SvaraRadera