onsdag, mars 10, 2021

Mitt i veckan

Gårdagens middag blev tacos. Det passar verkligen alla och visst, det blev lite fredagsfeeling runt matbordet. Lilla Systern och tacos. Lite fest en vardag, det kan man behöva. 
Jag inhandlade även två vitrosa begonior. Mormorsblommor men passar bra här. Nu ska jag bara få dem att överleva ett slag också.
Och så infann sig ”den där tiden” som jag har så svårt för: barmark, kala träd och buskar, minusgrader och iskallt. Jag visste det! Förra veckans sol, värme och fågelkvitter var bara ett lockrop för att snärja oss, idag kom ”du-ska-inte-tro-det-är-mysigt”-smockan. Jag blir nästan golvad. Dessutom varnas det för tio centimer snö. Ja men det var ju finemang. Kanske hade varit trevligt om den snö vi hade, fått ligga kvar så det hade varit vinter på riktigt färdigt innan våren kom, på riktigt. Neher’å. Här ska våndas.
Så jag babblar på som att det finns ”någon” som bestämmer och styr över vädret. Självklart vet jag hur det går till. Det blir. 
Jag blir också. Superlåg. Längtar efter bättre tider. Om en strax. Hur långt är strax?



Vad är det här??? Fruset, bart, kalt och grått .....


Jag njuter inomhus. Begonia. Överlev nu bara lilla blomma!

1 kommentar:

  1. Vi hade -9,8 igår morse. Det blåser isvindar och är verkligen svinkallt.
    Vi åt tacos i förrgår, idag gjorde vi pizza av resterna.
    Vi köpte en möbel häromdan till uteplatsen. Vill gärna provfika där snart!

    SvaraRadera