fredag, mars 26, 2021

Helg i sikte och det är nog nu

En solig fredag. Besök hos optikern efter jobbet och jag ska välja nya bågar. Hej och hå. Utan sällskap dessutom p g a ni vet vad. Finns en risk att mina stilpoliser komma sätta smothiesen i halsen sen, vi får se.
Har hasat runt med läsglasögon från Rusta länge nog eftersom mina progressiva helt plötsligt för ett år sedan inte passade min syn längre. 

I alla fall. Klockan 1500 ska jag strejka. Kvinnostrejka. Jag ska ställa mig vid brevlådan och ge all min kärlek och styrka jag kan uppbåda med tankar och hjärtat till kvinnan som nu behöver gömma sig i efterspelet med anmälan som lades ned mot Lambertz.
Vad spelar det för roll? tänker någon. 
Allt spelar roll säger jag då. Framförallt kan jag se mig själv och mina barn i ögonen. Det är nog. Nu. 

1 kommentar:

  1. Att välja bågar är svårt. Fick du bra hjälp i affären? Jag brukar skicka bilder för att få godkännande.
    Den strejken har jag missat🥺
    God lördag!

    SvaraRadera