måndag, mars 29, 2021

Tandläkartid

Den här veckan startade med ett besök hos tandläkaren, en spräckt tand skulle lagas. Tandläkaren var superstressad, ett akutfall hade kommit in och han sprang mellan mig och den patienten tre-fyra gånger. Det började inte så bra, sköterskan gjorde iordning mig och så kom tandläkaren in, utan att presentera sig och sa bara: ”gapa”.
Nope. Här gapas inte inför främmande människor som inte har vett att presentera sig. Så jag sa det. Och han suckade, bad om ursäkt och började om. Till saken hör att jag lider av tandläkarskräck och har haft en och samma tandläkare i 20 år och nu kan hantera det skapligt, en stressad, annan tandläkare ska inte få sabba det jobbet. 
Det blev ju bra till slut och alla kan ju ha en dålig dag. Själv har jag bara bra dagar .... not.
En timme senare och många pengar fattigare åkte jag hem till kontoret igen för en jobbdag.

Och ikväll mina vänner, är ridlektion igen! Hurra!




2 kommentarer: