fredag, mars 19, 2021

Superfredag

Vaknade till strålande solsken, krispig vårvinterluft och en ledig dag. Hurra!
Tassade ned till köket, bryggde kaffe, satte mig i vardagsrummet i favoritfåtöljen med katten i knät och stickade ett par varv. Sen frukost.
En skön start på dagen.

Planen är att klippa häcken, få undan alla granar från tomten och köpa påskliljor. Har ett liiitet projekt jag tänkte pyssla med och till det behöver jag påskliljor, glasburkar, björkris och snöre. En ”Kurt Olsson”-pysseldag!

Ska hinna en runda ned till stan också, jag gav Lilla Systern en dammsugare i julklapp som slutat att fungera. Har letat mig blå efter kvittot, vänt upp och ned på Rosa huset men nej, kvitto puts väck. Vilket i sig är konstigt för kvitton sparar jag in absurdum. 
Lagom till frukost kom så Hjärtat ned med ett papper i handen, kvittot.
”Det låg i hyllan i öfvre hallen”.
Det gjorde det INTE när jag letade där.
Strunt samma, hittat är hittat och glad är jag för det, snart kan jag få tillbaka vår övervåningsdammsugare. Så lyxigt har vi det, en dammsugare på varje plan. Det kunde vi unna oss när våra två hem blev ett. 

Hörrni! Fredag! Så skönt!

1 kommentar:

  1. Det är bra att ha dammsugare på båda plan. Just nu har vi inte det.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera