onsdag, mars 31, 2021

Stilla veckan

Veckan före påsk, Stilla veckan. Jag tycker att det är ett fint namn. Och snart är det påsk. Närmare än vad jag fattat.
Hoppas på finväder och trädgårdspyssel. Igår efter jobbet, sådde jag frön i små yttepyttekrukor och drömde om prunkande rabatter. Rosenskära och kantnepetor och sen cocktailtomater. Det kändes mysigt ända tills jag senare läste en artikel att Rosenskära, det älskar mördarsniglarna. Hej och hå. Det kändes som när man spelade en skiva på grammofon, nån fin låt och sen kom brorsan in och hoppade så stiftet bara krasade över skivan, skkkrrrrgggghh.  Den känslan att läsa det. Är det något vi har gott om är det just mördarsniglar, så jag har kanske fixat bästa desserten åt dem?? 
Nåja. De går kanske att rädda i rabatten sen, blommorna. Lökar tänkte jag sätta: dahlior, ranunkel, freesia och gladiolus. De ska förgros inne i krukor. Så, påsken, bring it on!

1 kommentar: