måndag, mars 22, 2021

Tillbaka i fållan

Det här med att vara ledig. Rå sin egen tid. Fixa i trädgården, bära, gräva, lyfta jordsäckar, laga mat från grunden, sticka på babyfilt en stund, sitta bredvid dammen och lyssna på vattnet som porlar, promenera, bada, vila när jag blir trött. Det blir viktigare och viktigare det här andra, det man ska hinna med efter jobbet. Det som ger kvalitet på riktigt. 
Jag fattar ju att jag behöver jobba för att ha en inkomst men balansen, vikten av att ha det, har blivit ännu tydligare under tiden med pandemin då allt ställts på sin spets. Jag känner också hur mycket bättre jag mår utan press, på jobbet kan jag inte alltid påverka saker och ting och det gör något med mig. 
Jaja, jag vet. Man får anpassa sig, gilla läget o s v. Men allt har ett pris, inte sant? 

Balansen.
Superviktigt. 
Så, en ny vecka. 
Nya tag. 
Sovskolan fortsätter. Det går rätt så bra, det kan bli bättre. 



Klippt, påskpyntad häck. 

3 kommentarer: